1 octombrie 2009

O nouă zi, o nouă ceaşcă de cafea ... sau nu


THIS is coffee...?

Ce zi minunată...pentru unii dintre voi, din păcate, nu şi pentru mine. Orice zi frumoasă începe prin deschiderea geamurilor, inspirat adânc aerul poluat de noxele de la maşinile grăbiţilor (De ce atâta grabă? Vă ridică firma statuie?) şi nelipsita cafea, scumpa cafea, licoarea maronie cu influenţe de negru şi miros ce îţi extaziază senzorii olfactivi.
În bârlogul lui Venny este o regulă de aur. Cine se trezeşte de dimineaţă, nu ajunge departe până nu face cafeaua. În această dimineaţă, această onoare i-a aparţinut Vennynoasei.
Deschid ochii şi inspir adânc. Nările îmi sunt invadate de duhoarea, pardon, mirosul de cafea. Un zâmbet larg îşi face loc pe chipul buhăit de somn. După ce mă încalţ cu papuceii de casă, mă îndrept spre bucătărie cu paşi lenţi de moş senil şi părul ciufulit de tumbele nocturne.
În sfârşit văd paradisul. Pe masă mă aştepta liniştită o cană mare din care se ridicau aburi diafani. Mă aşez lin pe scaun şi sorb adânc din licoarea magică. În secunda următoare, din gâtlejul uscat, izbucneşte un gheizer. Vennynoasa, cu privirea mirată şi vocea blajină, mă întreabă:

- Ce s-a întâmplat? Ce nu-ţi place?
- Ce nu-mi place? CE NU-MI PLACEEE? Ce e asta?
- Cafea cu lapte.
- Pardon? E lapte cu iz de cafea. Unde e ibricul?
- Nu mai este cafea făcută.
- De ce?
- Păi am făcut mai puţină, pentru că eu nu beau foarte multă. Ai uitat că doctoriţa mi-a spus că am voie să beau foarte puţină cafea, preferabil să nu beau. Îi face rău lui Bebiţă. Ai uitat că sunt însărcinată? Am pus puţină cafea în cană şi am turnat lapte peste ea.
- NU am uitat că eşti însărcinată, nu am uitat că NU mai am voie să fumez în casă, iar această "combinaţie" nu este cafea... este...este...altceva. De ce nu ţi-ai pus puţină cafea şi restul lapte, iar restul de cafea să mi-o pui MIE într-o ceaşcă?
-Pentru că de când suntem împreună am servit cafeaua de dimineaţă în aceeaşi ceaşcă, cană sau orice alt recipient. Sau ai uitat?
- NU am uitat, dar...
- NICI UN DAR. NU AI VOIE SĂ MĂ ENERVEZI!!! Îl agiţi pe Bebiţă. Bei ce beau şi eu!

Mi-am înghiţit cuvintele îngrămădite pe limbă şi am închis ochii. Îmi imaginam că beau o ceaşcă mare de cafea. MARE MARE MAREEEE...

Am băut o pişoarcă la serviciu, aşa că am o zi destul de nasoală.


blog comments powered by Disqus