17 februarie 2009

Bijou....vrem bijou


Există un fenomen pe care nu-l înţeleg. De unde mania asta cu bijuteriile? Ok, ştiu că în trecut, bijuteriile erau un semn de nobleţe. Îţi prezentai puterea financiară prin bijuteriile purtate de consoarte. Regii şi împăraţii purtau coroane cu pietre preţioase făcute nu ştiu care bijutier, omorât pentru a nu mai face o altă coroană şi mai frumoasă, dar acum suntem în secolul XXI. Aceste lucruri nu-şi mai au rostul. Nici măcar regina Angliei nu-şi poartă coroana, dar poartă nişte pălării de prost gust. Atunci de unde dorinţa arzătoare a femeilor de a-şi cumpăra bijuterii, cât mai multe şi mai deosebite?
Doamnele şi domnişoarele mele sunteţi mai rele decât corbii. Numai ăia culeg tot ce luceşte şi le depozitează în cuib. Pentru mine este foarte haios să văd prin mall-uri tinere cupluri plimbându-se la braţ, iar când dom'şoara observă un magazin de bijuterii nu-şi mai poate dezlipi privirea de pe ele. Masculii încearcă să le distragă atenţia, dar ele sunt hipnotizate. Sunt mai rele decât copiii într-o cofetărie. Dar pe cei mici îi înţelegem, nu au discernământ, merg pe principiul "dacă am văzut, atunci vreau", dar pe voi nu vă înţeleg.
La ce vă folosesc? Dacă purtaţi bijuterii căpătaţi puteri supranaturale? Puteţi zbura ca nebunul de superman, care îşi ia chiloţii peste pantaloni? Nici măcar nu puteţi să vă scărpinaţi în fund. Dacă vă rămâne un inel acolo, atunci să vezi usturime.
Nici măcar nu puteţi merge dacă nu aveţi bijuterii pe voi. Sunteţi în stare să vă băgaţi şi în creier bijuterii, că în rest, nu cred că a rămas un loc "neornat".
Iar acum vă prezint apogeul dorinţei feminine de a-şi "accesoriza" orice parte a corpului.
Acum trecem la partea masculină. Aceştia sunt penibili. Au senzaţia că dacă-şi trântesc 1 kg de aur la gât, devin peste noapte mai deştepţi decât Einstein, mai puternici decât Hercules şi mai cuceritori decât Casanova. Hello...wake up Romania! Nu vă folosesc la nimic. Nu sunteţi mai respectaţi în societate dacă vă "îmbrăcaţi" în aur şi "chietri Ceaikovski" ... pardon cristale Swarovski. Priviţi minunăţie de masculi. Adevăraţi Macho.Concluzia la care am ajuns este că unii dintre noi ori sunt inculţi ori sunt dependenţi de aur şi pietre preţioase. Aceste ornamente vă orbesc şi vă limitează gândirea.

Aşa că m-am hotărât să fiu în ton cu "moda" adică cu voi. Mi-am pus bijuteriile şi coroana regală (că sunt de viţă nobilă, nu ştiaţi?) şi am să ies la plimbare prin oraş. Să mă vadă supuşii şi să mă admire.
P.S. Acest post nu se referă la acele persoane care poartă verighetă, un lănţişor sau oricare altă bijuterie cu încărcătură sufletească, doar la aceia care exagerează cu bijuteriile.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu