21 decembrie 2008

Moş Crăciun - Mit sau afacere?

Mă trezesc dimineaţă înconjurat de ceaţă, de fapt aşa vedeam eu, în realitate nu exista ceaţă, păi de unde naiba să apară ceaţă la mine în cameră? Deschid PiSi-ul şi încep să googăluiesc. Citesc un articol despre pregătirile cu cei 4000 de Moşi Pişărcoşi, pardon Moşi Crăciuni, ce vor defila prin Bucale, ăăă Bucureşti.
De unde frate atâţia Moşi, care nu sunt moşi, că sunt tineri şi sunt însoţiţi de Craciuniţe sexy, cu fundul aproape gol şi decolteuri generoase. Vă daţi seama ce impact au asupra copiilor? Ne mai mirăm de ce ajung la maturitate să umble cu limba scoasă după puştoaice, dacă ei rămân în minte cu imaginea Moşului şi a Crăciuniţei Playboy.
Noi le explicăm copiilor că moş Crăciun e un bătrânel care iubeşte copiii (a nu se înţelege pedofil), care aduce cadouri copilaşilor ce au fost cuminţi în anul care a trecut. Dar copilul se duce la şcoală şi-l vede pe Moşu cu bocanci în picioare, merge pe stradă şi mai vede 50 de Moşi de toate dimensiunile posibile (graşi /slabi, înalţi / scunzi), automat în capul lui apare întrebarea: Câţi Moşi Crăciuni există? Iar noi trebuie să inventăm poveşti SF pentru ei.
" - Având în vedere tehnologia din ziua de azi, Moş Crăciun s-a clonat. Nu toate clonele sunt perfecte.
- Dar de ce s-a clonat Moşu'?
- Asociaţia de Protecţie a Animalelor nu i-a mai dat voie să folosească reni şi ca să poată să ajungă într-o singură seară la toţi copiii din lume şi-a făcut clone pe care le-a trimis în toate colţurile lumii.
- Şi de ce are Crăciuniţe?
- I se face şi lui poftă de...., ăăă, mai vrea şi el să vorbească cu cineva, că drumul e lung."
Dar în această perioadă, în realitate, industria cacadoaielor îşi atinge targetul. Toată lumea cumpără, orice, nu contează preţul, doar e Crăciunul şi odată pe an ne putem face şi noi un cadou, nu? Ajung la concluzia că faza cu Moş Crăciun, de fapt e reclama perfectă, pe care populaţia planetei o transmite pe cale bucală, pardon orală, de la o generaţie la alta. Reclamă gratuită pentru orice din lumea asta. Nu promovezi un produs sau o gamă, promovezi toate produsele, inclusiv fleacurile nefolositoare, rebuturile. Spre exemplu: un cilindru de plastic cu leduri în el, pe care-l denumeşti generic "tub luminos". Cine mama măsii ar cumpăra aşa ceva în August? Nu mai vorbesc de toate prostioarele de pe piaţă.
Ce este Moş Crăciun? Un mit sau o AFACERE?
Vă las pe voi să vă gândiţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu